Search This Blog

Thursday, November 3, 2011

bAb tujuh..jeng3x...

BATRISYIA sedang bersiap-siap untuk berjumpa dengan Hakimi. Gayanya tampil ringkas sahaja dengan memakai jeans denim bewarna biru muda dengan t-shirt hitam lengan pendek. Akhir sekali, Batrisyia menyapu bedak di mukanya, kemudian menyarungkan topi di atas kepalanya. Duduk rumah pun bukan boleh buat apa-apa. Baik Batrisyia keluar dengan kawan barunya.
KRING! KRING! KRING! Telefon Batrisyia berdering. Batrisyia mengangkat telefon.
     "Assalammualaikum! You nak I ambil you dekat rumah atau you nak datang dekat kedai makan?" tanya Hakimi. Suaranya sedikit kuat melawan tiupan angin. Mesti Hakimi sedang berada di atas motor.
     " Nak jumpa di mana,ya?"
     " Kedai makan dekat dengan Carrefour lah. Sana ada kedai mamak,kan?I ambil you,ok?"
     " It's okey dude! Saya boleh naik motor saya aja! Jalan kaki pun dekat tahu,"jawab Batrisyia,sambil ketawa perlahan.
     "As you wish friend," Hakimi terus mematikan talian telefon bimbitnya. Kemudian terus memandu ke arah Jalan Peel. Kesombongan Batrisyia membuatkan jiwa Hakimi semakin bergelojak untuk mengenali diri Batrisyia.

BATRISYIA menunggu Hakimi di salah sebuah meja. Hatinya tiba-tiba sahaja berdebar melihat Hakimi menghampiri mejanya. Baju putih hitam lengan panjang dan seluar denim berwarna putih menampakkan Hakimi lebih tampan.
     "Sya!"lambai Hakimi kemudian duduk menghadap Batrisyia.
     "Minum apa Kimm? Ane! Order ane!" jerit Batrisyia memanggil pelayan. Batrisyia sudah biasa melepak di kedai mamak ini. Sebab itu dia selamba aja menjerit macam tu. Tidak kisah orang memandangnya. Hakimi terkejut dengan telatah Batrisyia, tetapi dia tidak cepat melatah. Pelayan datang kemudian mengambil pesanan. Batrisyia memesan roti bakar sahaja untuk sarapan pagi.




p/s : sambung esoklah kalau aku online =) kaki kena gigit nyamuk...waa~

No comments: