Search This Blog

Wednesday, December 28, 2011

samBuNGAN bab 7 . . .

Batrisyia sangat selesa apabila bersama dengan Hakimi. Pertuturan Hakimi sangat sopan, mengalahkan dirinya yang serba- serbi kasar. Bermacam - macam yang diceritakan oleh Hakimi tentang bengkel yang diusahakan olehnya dan beberapa orang rakan. Hakimi ada mengajak Batrisyia mengunjungi bengkelnya jika ada waktu lapang.
     "Saya ada janji dengan kawan saya, apa-apa nanti saya mesej ke nombor awak ya, Kimm."
     "You nak keluar dengan siapa?"
     "Keluar dengan kawan sekolah saya tengok movie. Hari ini kan saya cuti, saya naklah spend time dengan diorang. Awak tak keluar mana-mana ke lepas ni?"tanya Batrisyia.
     "Nak keluar macam mana, kan I bagitahu you tadi, kawan I ada dekat JB sekarang. Malas keluar sorang-sorang. Ingat you nak teman I sehari nih,"jawab Hakimi.
     "WERK!" jawab Batrisyia sambil berlalu. Dia tahu Hakimi hanya bergurau sahaja. Kemudian Batrisyia menghidupkan motornya kemudian pergi. Hakimi hanya memandang Batrisyia dari jauh. Dia suka melihat Batrisya yang sangat bersahaja dengan sikapnya.


                                                      *          *          *          *          *

ADLI sedang mengemas barang- barang dia ke dalam beg. Dia sangat bersemangat untuk pulang ke Kuala Lumpur. Bosan baginya berada di Johor Bahru. Tiada yang menarik baginya. Tepat pukul 8 malam dia akan memulakan perjalanannya. Lebih kurang jam 12 tengah malam dia akan sampai di Kuala Lumpur. Dekat 3 malam tidur dekat bengkel, sakit seluruh sendi-sendi dan tulang belakangnya. Akhirnya Adli pulang setelah bersalaman dengan Farhan dan Kamil.


                                                      *           *           *          *           *

HAKIMI sangat gembira hari ini. Gadis yang dikutuk oleh Adli itu sangat menarik hatinya walaupun dari luarannya, gadis itu nampak kasar namun jauh di sudut hatinya, Batrisyia sangat baik dan lembut orangnya. Adli itu seorang yang buta hati kerana kisah silam. Biarlah, asalkan dia akan berusaha untuk menakluk hati Batrisyia. Hakimi tidak mahu mencari Batrisyia, dia mahu gadis itu sendiri yang mencari dia.

                                                       *          *          *          *            *

BATRISYIA sampai di rumah tepat pukul 10 malam. Dia memang sangat gembira apabila dapat keluar dengan kawan - kawan yang sudah banyak terasa dengan dirinya kerana terlampau sibuk dengan urusan pekerjaan. Hari ini sahaja dia pergi menonton wayang dan membeli belah. Hati Batrisyia sangat terpaut untuk membeli selendang, tetapi dibiarkan sahaja niatnya. Belum sampai masanya untuk dirinya berubah. Walaupun dia tahu sangat berdosa kerana tidak menutup aurat, tetapi dia rasa dirinya masih belum bersedia dengan perwatakan yang sangat kasar.
     Tiba-tiba sahaja Batrisyia teringatkan perbualan antara dia dan Hakimi pagi tadi. Entah bila dia ingin berjumpa lagi dengan jejaka itu pun, aku tidak tahu. Entah-entah Hakimilah jejaka tampan yang suruh Khai kirim salam tempoh hari. Memang dia tampan pun, tak dapat disangkal lagi.
      Tak lama lepas itu, Batrisyia terlelap di katil bujangnya. Badan dia sangat letih kerana berjalan sehari suntuk.

No comments: