Search This Blog

Tuesday, October 25, 2011

BaB eNam DAh weyYy...

HARI ke dua di Johor, Adli tekun membantu bengkel yang tetiba sahaja mempunyai masalah. Dia tidak kisah berlama-lamaan di sini membuat kerja. Segala masalah boleh hilang begitu sahaja apabila Adli menyibukkan dirinya.
     "Korang tak cari budak-budak yang taw repair-repair ni ke? kalau ada, amik dia kerja. Ini tinggal dua orang aje yang nak kerja, kereta bukan main lagi banyak. Aku tak nak dengar complain yang korang tolak customer. Kimm tahu masaklah korang kena dengan dia," ujar Adli kepada dua orang pekerja di cawangan Johor.
     "Bukan kitorang tak cari brother Lee, dah banyak tempat kitorang iklankan dah kat sekitar JB ni. Tapi tak ada hasil," jawab Farhan kepada persoalan yang disoalkan oleh Adli.
     "Aku ada dekat sini sampai esok malam aje, lepas tu aku dah kena berangkat pergi KL.Macam manalah aku nak tinggalkan korang berdua terkapai-kapai macam ni. Pening-pening," ucap Adli sambil menggeleng kepalanya. Adli dan Farhan meneruskan kerja mereka yang banyak, manakala Kamil berehat sebentar sambil menikmati makan tengah hari.

                                                      *          *          *          *          *

BATRISYIA sedang sibuk membuat manual purchase (key in invoice - HQ). Cheras Delima telah pergi ke stor Taman Shamelin kerana ada audit. Hari ini pula Batrisyia bekerja shift petang ada kerja lebih masa pula(OT 11am-11pm). Tiba-tiba bunyi buzer kuat berkumandang di bilik belakang. Dengan tergopoh-gapah Batrisyia keluar dari bilik belakang tersebut.
     "Kenapa fahmi tekan buzer tadi?" tanya Batrisyia.
     "Ada orang nak jumpa Sya,"jawab Fahmi sambil menunjukkan seorang lelaki kepada Batrisyia. Lelaki itu boleh tahan kacaknya. Rambutnya perang, tinggi bak model, badannya tegap. Batrisyia menguak rambutnya ke belakang dan memandang tepat ke arah lelaki tersebut.
     "Yes, ada apa cari saya?" tanya Batrisyia dengan sopan. Lelaki itu hanya tersenyum dan memandang Batrisyia lama.
     " Nama I Hakimi, boleh panggil I Kimm aje. I nak berkenalan dengan you lebih mendalam kalau boleh?"
     " Err.. apa sebab pula ni, tetiba aje?"
     " Saja nak berkawan, tak boleh ke?"
     "Memanglah boleh,no hal. Tapi, sebelum ni kita pernah jumpa ke?"
     " Memang tak pernah pun jumpa, okeylah..What I can call you? Princess?"
     " WERK! Hahaha... panggil aja saya Sya, more simple right?"
     " HEHE! alright, ini number I, kalau free jomlah borak-borak sambil minum-minum , " ujar Hakimi sambil memberi business card kepada Batrisyia. Batryisia hanya mengangguk kemudian Hakimi berlalu pergi. Fahmi pening melihat adegan tadi.
     "Sya layan jugak ye orang yang tak kenal? Bahaya tahu? Kalau dia nak buat apa-apa macam mana?"
     " Tak ada apalah. Mata anugerah milik Allah, jadi gunakan sebaiknya. Budak tu ikhlas nak berkawan,okeylah Sya ada kerja dekat belakang. Apa-apa tekanlah buzer lagi," jawab Batrisyia kemudian terus berlalu ke bilik belakang. Kerjanya ada sedikit lagi yang hendak di siapkan. Selepas itu, berlama-lamaan lah Batryisia di stor ini.


p/s : sambung nantylaa...nak rehat =)

No comments: