Search This Blog

Sunday, March 13, 2011

Bab 5

Hari ini Batrisyia bekerja pada shift malam bersama dengan 'Management Trainer'nya ; Khairul. Keakraban mereka seperti abang dan adik kerana beza umur mereka dua tahun.
     " Khai, malam ni siapa nak buat chiller?"tanya Batrisyia kepada Khairul.
     " Akulah. Malas aku kasi kau yang buat. Lembab!" jawab Khairul sambil ketawa. Batrisyia dengan geramnya mencubit tangan Khairul dengan kuat.
     " Padan muka kau! Rasakan,"
     " Siot punya perempuan. Sakitlah sengal!"marah Khairul sambil menggosok-gosok tangannya yang sakit kerana dicubit Batrisyia.

ADLI menuju ke 7ELEVEN untuk membeli top up. Esok pagi dia harus ke Johor Bahru kerana Hakimi menyuruh dia melihat cawangan bengkel di sana. 'tIime-time ni jugak la kredit aku nih habis.'bebel Adli sambil menunggang motorsikalnya.
     " Selamat datang" ucap Khairul kepada Adli yang baru sahaja masuk ke dalam stornya. Batrisyia sedang berada di bilik belakang kerana sakit perut. Adli hanya mengangguk kemudian mengambil air 100plus botol kecil di chiller.
     " Ini sahaja bang?" tanya Khairul kepada Adli dengan sopan.
     " Celcom 30 satu keping,"jawab Adli. Kemudian matanya meliar mencari sesuatu.
     " Ammar tak kerja ke?"
     " Dia ada kat belakang. Nak saya panggilkan?"
     "Tak payah. Saja-saja je tanya. Nanti kirim salam dekat dia,okey? Cakap dia jejaka tampan kirim salam."ujar Adli, kemudian berlalu keluar dari kedai serbaneka itu. Khairul sudah hairan dengan lelaki tersebut. 'Jejaka Tampan?' ucap Khairul dalam hati sambil menjuihkan bibirnya. 'Bapak perasan! Ada jugak orang minat kat Sya tu ek? hehe' ketawa Khairul dalam hari.

p/s : sambung nty laa..kesian lak aq kat MT aq kat store..dia dah la demam ..hehe..aq bole lak update blog kat umah...hee...sorry Syuk..aq otw...hahaha....daa~ g keje...

No comments: